ابتلای قبلی به عفونتCOVID-19 ، تا حدی سبب ایمنی در برابر عفونت مجدد می شود

19 ژانویه 2021- محققان دریافتند که ابتلای قبلی بهCOVID-19 ، در مقایسه با واکسن آکسفورد، ایمنی بهتری را در برابر عفونت مجدد ایجاد می کند. با این حال، واکسن Pfizer محافظتی مشابه با ایمنی پنج ماه بعد از ابتلای قبلی به عفونت COVID-19، را فراهم می کند.

این مطالعه توسط بهداشت عمومی انگلستان(PHE) انجام شد که از داده های بیش از 20،000 کارمند بخشهای بهداشتی از بیش از 100 سایت در سراسر کشور استفاده کرده است.

در اوایل سال 2020، هنگامی که موج اول آغاز شد، 6614 نفر از کارمندان بخش های بهداشتی به این عفونت COVID-19مبتلا شدند. پس از عفونت اولیه، فقط 44 نفر از این افراد، مجدداً آزمایش COVID-19مثبت داشتند.

یکی از محققانPHE می گوید: این یافته ها به این معنی است که عفونت قبلی 83٪ محافظت در برابر عفونت مجدد ایجاد می کند.

پروفسور سوزان هاپکینز ازPHE ، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: این مطالعه به ما واضح ترین تصویر را در مورد ماهیت محافظت ناشی از آنتی بادی در برابر COVID-19ارائه داد، اما مهم است که افراد این یافته های اولیه را اشتباه درک نکنند.ما اکنون می دانیم که بیشتر کسانی که به ویروس مبتلا شده اند و آنتی بادی در بدن آنها تولید شده است، از عفونت مجدد محافظت می شوند، اما این برای همه کاملاً یکسان نیست و ما هنوز نمی دانیم که آنتی بادی تولید شده در عفونت اول تا چه مدت می تواند از فرد در برابر ابتلای مجدد محافظت کند. نکته اساسی اینست که ما معتقدیم که مردم هنوز هم می توانند ویروس را منتقل کنند.

بنابراین، اگر اعتقاد دارید که چون قبلاً به این بیماری مبتلا بوده اید، در برابر آن ایمن شده اید، اشتباه تصور می کنید شما تنها می توانید مطمئن باشید که به احتمال زیاد به عفونت های شدید مبتلا نخواهید شد اما همچنان خطر ابتلا به این عفونت و انتقال آن به دیگران وجود دارد. اکنون بیش از هر زمان دیگری ضروری است که همه ما در خانه بمانیم تا از بخش خدمات بهداشتی کشور محافظت کرده و جان خود را نجات دهیم.

این یافته ها بخشی از مطالعه ی SIREN[1] است که قبلاً توسط PHE انجام شد و نشان داد که محافظت حاصل از آنتی بادی تولید شده در بدن پس از ابتلا به SARS-CoV-2 ، حداقل پنج ماه باقی می ماند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/jan/study-finds-past-covid-19-infection-provides-some-immunity-from-reinfection.html

 



[1]SARS-CoV-2 Immunity and Reinfection Evaluation